GRATIS RETUR VED OMBYTNING - hurtigt og nemt
GRATIS FRAGT - ved køb over 999 DKK
SIKKER BETALING - MobilePay og kort
Fortrydelsesret
Du har ret til at ombytte eller fortryde en aftale/køb uden begrundelse inden for 14 dage.
Ombytning- og fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber ombytning- og fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@maestertoej.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Sådan udnytter du fortrydelsesretten/bytter din vare
Hos mÆstertøj.dk er det hurtigt og nemt at returnere dine varer. Vores forsendelsesposer er lavet med dobbelt lukning så du kan bruge samme pose til at sende dine varer retur.
Ønsker du at returnere eller bytte din vare til en anden størrelse, farve eller en helt anden vare. Skal du blot give os besked ved at klikke her. Du vil herefter blive taget til vores returportal. Her vil du på ganske få steps blive guidet igennem at returnere dine varer.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare eller ønsker at ombytte den, skal du sende den uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal selv betale for at pakken returneres når du fortryder dit køb. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varen sendes til:
Mæsteren ApS
Nældevej 57
9000, Aalborg
Info@maestertoej.dk
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Returret for ordrer med gratis gaver:
Ved returnering af en ordre, hvor en gratis gave har været en del af købsaftalen, skal denne også returneres. Manglende returnering af gaven vil medføre fradrag i returbeløbet svarende til gaveværdien.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Ombytning
Hvis du ønsker at ombytte en varer, til en anden størrelse, farve eller lignende er dette også en mulighed. Du skal overholde samme frister som ovenfor.
I de tilfælde hvor du ønsker at ombytte til en anden varer, betaler vi fragtomkostningerne ved returnering af varerne.
Du kan vælge "ombytning" på vores returportal og du kan herefter lægge en ny ordre på webshoppen.
Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret når du handler hos os som forbruger, forudsat at du reklamerer inden for rimelig tid (inden 2 måneder efter du har konstateret fejlen eller manglen). Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du bedes kontakte os inden du sender varen retur.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du kan også bruge det lovpligtige reklamationsskema, som du kan downloade her.
Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbage sendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.
Varen sendes til:
Juridisk navn: Mæsteren ApS
Nældevej 57, 9000 Aalborg
Tlf: +45 38 42 34 34
Email: info@maestertoej.dk
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Fortrolighedspolitik
Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Oplysning om klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på info@maestertoej.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage over en vare eller tjenesteydelse til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@maestertoej.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Mæstertøj.dk
Juridisk navn: Mæsteren ApS
Nældevej 57
9000, Aalborg
E-mail: Info@maestertoej.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08/04/2024